2011. február 1.

Tartja magát...

Na bumm ! Megvettem egy csomó magot, mindenféle virágföldet, a tavasznak pedig nyoma sincs.Sőt!Ahogy bejárom a szakaszomat, kemény téli világ tárul a szemem elé.Kemény, de gyönyörűséges!A jó öreg fűzfák nemes egyszerűséggel menyaszonynak öltöztek, a levegő friss, hersegő...a hó ropog a lábam alatt.Nézem a most is gyönyörűséges kék Dunát.Olyan békés, olyan szelíd .A távoli szigetről madárhangok kavalkádja jut el hozzám, amúgy csendes minden.Ilyenkor az én lelkem is elcsitul, és olyan békességet érzek, mint még soha.
Elfelejtem a szombat esti riadalmat is, amikor megmozdult alattunk a nappali parkettája.Éppen Danival építettünk, amikor az ablakok nagyot nyögtek, a zongora nyekkent egyet, és furcsán mozgott alattunk a talaj.Soha nem éreztem még ilyent. "Emmi?" - kérdezte riadtan a kisunokám.Nem tudom honnan, de azonnal tudtam, hogy ez földrengés.Fejemben száguldoztak a gondolatok: mit is kell tenni ilyen esetben?Mit is tanultunk? Hónom alá kaptam Danit, és rohantam vele le a földszintre.Férjem épp a számítógép előtt ült, ő is érezte a mozgást, de nem tulajdonított neki nagy jelentőséget....talán felrobbant valami- mondta.
Ijedelmem akkor volt a csúcson, amikor egy darabig a telefonok sem működtek, ez már sok volt.
Érdekes.Attól, hogy nem tudtam sehova telefonálni, jobban beparáztam, mint magától a mozgástól.
Most itt állok a Duna partján és boldog vagyok, hogy nem történt nagyobb baj, és minden olyan szép. Igaz, hideg van, de nemsokára jön a tavasz! És a telefonom is működik.... 
 

4 megjegyzés:

  1. Lesznek még utórengések nagy valószínűséggel.
    Nálunk nem lehetett érzékelni.
    A tél viszont szorít itt is. Cudar hideg van, hó nélkül.

    VálaszTörlés
  2. Nem szeretnék még egy ilyen "megrázó" élményt...félelemetes.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Annalíz! Nagyon szép a blogod tetszett a dunaparti kép én Pesten születtem ott is laktam,de amikor férjhez mentem akkor Siófok-ra költöztem és itt lakunk,így a Duna látványa nagyon jó volt köszönöm!Itt is volt nagyon régen földrengés és mi is így reagáltunk férjem az akkor még négy éves fiamat én meg a kétéveset kaptam fel és futás kifelé a lakásból, ez volt a Berhidai földrengés nincs túl messze tőlünk.Sokban hasonlítunk én is imádok kertészkedni és két kutyánk van,követőd lettem,bramasole (ez e-mail cím név)Amúgy Georgina vagyok és köszi a szülinapi köszöntöt is!!Képet csak majd később tudok feltenni!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, és örömmel látom, hogy bramasole és georgina egy és ugyanaz.Én mindkettőt bejelöltem.Sebaj, duplán olvashatlak.......
    u.i.: Siófok gyönyörű....

    VálaszTörlés