2011. május 18.

Diszkócsalán.

Olvasom MJ blogját, melyben a fekete nadálytő áldásos hatásairól ír.A csalánhoz érve beugrik egy régi történetem, amit, ha együtt vagyunk, a barátaim előszeretettel emlegetnek, valahogy így:
- Na gyerekek igyunk egy kis diszkócsalán teát.....
Már tényleg régen volt, a néni már nem is él azóta, én pedig már nem vagyok olyan őrült megszállottja a gyógynövények gyűjtésének, mint akkoriban.
Kinéztem magamnak a kis földszintes házikó utcai kerítését, ahol gyönyörű kövér csalánok nőttek.Örültem, hiszen arra gondoltam, hogy ebben a keskeny  kis mellékutcában igazán nem jár sok autó, tehát nem ólommal szennyezett, és oly buján, egészségesen virított, hogy elhatároztam, itt töltöm fel a téli gyógytea raktáramat, és el is kezdtem a begyűjtést. 
Állt a néni az udvaron, volt vagy kilencven éves, nézte a tevékenységemet, nem szólt semmit, de én akkor némi rosszallást láttam az arcán....Mit néz, gondoltam.Ami a kerítésen kívűl van, az mindenkié.
Vagy tán irigyli tőlem?
Másnap folytattam az aratást, és harmadnap is, mivel én is, hasonlóan MJ-hez, egyszerre csak annyit szedtem le, amennyit aznap fel tudtam dolgozni.
A néni minden nap végignézte a begyűjtést, de a harmadik napon már nem állta meg szó nélkül.
Pannika - mondta - akartam már mondani, hogy ne szedje itt a csalánt !
Elfutott a méreg, már szinte kiabálva válaszoltam:
- Miért ? Van itt elég, jut is marad is !
Akkor odajött a kerítéshez, és ezerráncú arcán kedves mosollyal mondta:
- Igen, látom. Meg azt is, hogy a diszkósok hazafelé menet, a sok sör után mindig itt könnyítenek magukon....
Mit mondjak? Nagyon elszégyelltem magam, és piros arccal, hebegve köszöntem meg a figyelmeztetést.A  csalántól meg elment a kedvem....

5 megjegyzés:

  1. Nos , igen. Az öregek mindig tudnak valami pluszt. Mint már oly sokszor hangoztattam. Mondjuk szólhatott volna elsőre is. :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, de nem hinném, hogy rosszindulatból nem szólt. De azt sem gondolnám, hogy félénkségből.....

    VálaszTörlés
  3. Csoda jópofa történet, na és tanulságos is vagy ne szedjünk csalánt kerítés tövében, vagy ne álljunk le beszélgetni öreg nénikével.Én inkább az elsőre szavaznék.Az öreg nénikéktől mindig tanulhatunk.Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Hát igen.Tegyük fel, hogy jót akart.De miért várt, amíg a másik két adagot gondosan leszárítom?

    VálaszTörlés