2018. január 4.

Az én kálváriám.

Történt vala, hogy tavaly augusztus elején megembereltem magamat, és végre feltárcsáztam A Honvéd kórházat a szokásos évi kontrollom érdekében.
Meg is kaptam az időpontot október 30-ra. Kicsit megnyugodtam, hol van az még, de jó.
De nem volt jó. Közben ugyanis elromlott a mammográfiás készülékük.
Hát ilyen van, gondoltam. Ami el tud romolni az el is romlik (már nem tudom ki mondta)...
Ahogy közeledett az időpont, egyre nyugtalanabb lettem, és úgy hetente felhívtam őket, tudván, hogy a beutaló is lejár három hónap alatt.
Türelemre intettek, hogy majd szólnak.
De én türelmetlen vagyok, főleg, ha rólam van szó. Aki már két mellrákon túl van, nem nagyon türelmes...
Bepróbálkoztam hát Tatabányán. Elmondtam a problémámat, de finoman szólva eltanácsoltak. Hogy ők nem tudják elvégezni a vizsgálatot, mert nincs náluk az előzmény...hogy így is csak karácsony előtt (október elején !) tudnak időpontot adni...hogy a mammográfiát követő ultrahang időpontja még kétséges.
Letettem a tatabányai vizsgálatról...vagyis visszatáncoltam a Honvédhez.
Október 28-án csengett a telefon, egy kedves női hang közölte, hogy a gép még most sem jó, érdeklődjek december közepén. 
Érdeklődtem, azaz érdeklődtem volna, ha felveszik a telefont.
A vonalas számot hívtam mindig, majd a mellék kapcsolást tárcsáztam. Sokszor. Sok pénzem elment.
Aztán a központ kezelőtől megtudtam, hogy még most sem jó a gép.
Karácsony hetében újra próbálkoztam, és felvették !
Nem, a gép még nem jó, majd érdeklődjek januárban.
Most január van. 2-án magam elé tettem a papírokat és a telefont, megfogadtam, addig addig tárcsázok, amíg fel nem veszik...
Felvették. Időpontot is kaptam, ami a következő:
Mivel a készülék még most sem jó, január 8-án negyed tizenkettőre jelenjek meg a Szabadság tér 7. szám alatt, ahol elvégzik a mammográfiás vizsgálatot.
Másnap, január 9-én menjek vissza a Honvéd kórházba, ott elvégzik az ultrahangos vizsgálatot, összehasonlítják, és meglesz az eredmény.
Én egy Komárom-Esztergom megyei kis faluban élek, majdcsak oda találok valahogy...csak nem értek bizonyos dolgokat.Augusztus óta hat hónap telt el. Hat hónap nagy idő, addig bármi történhet velem, velünk.
Mert a mellrák nem játék. Aki benne volt tudja.
Hosszú voltam tudom, de muszáj kiírnom magamból.
Közben állandóan kapacitálják a nőket, a megelőzés fontosságáról beszélnek...De hogyan?

 

2 megjegyzés:

  1. Sajnos ez a magyar egészségügy.Persze mikor rajtunk csapodnak le ilyen események, még jobban fel vagyunk háborodva, látván ,mi megy az országba, milyen felesleges dolgokra van pénz...és nem kevés...
    aggályodon nem csodálkozom...
    Pár évvel ezelőtt szóltak, hogy nem kell! minden évben mennem, bőven elég ha két évente elmegyek szürésre...Közben a szomszédomnál egy rutin vizsgálatnál derült ki, azonnal műteni kell,és előtte pár hónappal volt vszürésen..Jól megijedtem, kértem időpontot... pontosan másfél évet vártam rá!!!!!!Pécsen, természetesen...nagy nehezen eltelt az idő.... ott derült ki nincs orvos aki a leletet megnézze, majd három hét múlva postázták...Addig a fene evett, nem bírtam magammal..Közben kicserélték a jó kis gépet, egy jóval szarabra...Szóval itt tartunk... legyél beteg és mielőtt orvoshoz kerülnél már akár késő is lehet...

    Remélem nem lesz próblémád... nyúgicsak dühöngünk...és hiába...

    VálaszTörlés
  2. Természetesen!!!!! és irj!!!!!!

    VálaszTörlés