2014. június 28.

A hülye...

Ülök a buszmegállóban, rajtam kívül két nő van csak ott, ők söprögetnek a megálló körül...
Június van, az már igaz, mégis éles, hideg északi szél fúj, belekap mindenbe. Egyet fordul sivítva, és a nagy nehezen összesöpört csikkek újra a földön kötnek ki.
A közmunkások mérgelődnek, újrakezdik.
Aztán egyik megszólal:
- Micsoda idő ! Én mondom, hogy hülye aki ilyenkor kinn van...
- Kösz. -Mondom rezignáltan. -Van akinek muszáj.
- Jaj, nem magára mondtam - szabadkozik. A Józsiékra mondtam . Bezzeg ők nem fáznak, odanézzen !
Odanéztem. A szemben lévő, különös nevű kocsmában ül a másik kettő, előttük jóféle pálinka, hogy ne fázzanak, amíg a nők söpörnek. 
Nagy megnyugvással szívják a cigarettájukat, ügyet sem vetve a kintiekre.
Mondtam én, hogy a férfiak tudnak valamit !   

2 megjegyzés:

  1. Ugye? Élni tudni kell. "Fizetésért" isznak a krimóban. Mert ha jól vettem ki, akkor a férfiemberek is közmunkások voltak. ... Hmm! Oldalakat tudnék rászánni erre a témára, ........ inkább befogom.

    VálaszTörlés
  2. Van egy román mondás: "aki szorgos és dolgozik, az vagy hülye vagy nem gondolkozik..."
    Ha valami ráillik erre a népre, akkor ez az...mivel egy bölcs nép: nem dolgoznak..

    VálaszTörlés