2014. március 31.

Az egészséges almáspite receptje...

Nézem az almákat, jól megpunnyadtak, szétválogatom, és azon töröm a fejemet, mit lehetne készíteni belőlük.
Megvan ! Almás pite lesz !
Régebben, míg a gyerekek itthon voltak, gyakran készítettem, mostanában már ritkán.
Előre bocsátom, nagyon jót akartam...
Előre bocsátom, már elég öreg vagyok, s mint olyan, feledékeny.
Ja, és mostanában egészségmániás is.
Zsiradék gyanánt pálmazsírt tettem bele, és hogy a tésztája is egészséges legyen, fele-fele arányban finomlisztet kevertem a teljes kiőrlésű tönkölyliszttel.
Eddig meg is volnánk.Gyúrogatom elégedetten, amikor bevillan a nagy felismerés! A sütőport kihagytad Panni !
Sebaj, gyorsan rászórom a tésztára, és újra gyúrom, talán bejön.
Akkor látom, hogy kellene még bele egy kis tejfel, de az elfogyott. Eszembe jutott, hogy tegnapról maradt még valamennyi egyik pohárban, nosza előkapom.
Ez is megoldódott.
Az előbb, amikor kivettem a kanalat a tejfölös dobozból, lenyaltam...és szörnyű gyanúm támadt.
A salátaöntetet, melyben só és fokhagyma keveréke volt, azt tettem bele a szerencsétlen pitébe.
Most várom a zuramat. Szerencsére, ő elég jóindulatú.
Majd eszi a cukros-fahéjas, fokhagymás almás pitét, és szinte hallom a hangját:
- Nem baj Pannus. Kicsit kemény, kicsit fokhagymaízű, de a mi almás piténk... 
- A másik változat:
- Jó ez a lángos....

1 megjegyzés: