2012. március 14.

Én nem így akartam....

Mindenre esküszöm, én nem így akartam újra szülőfalum földjére lépni....nem így.
Mégis utólért, amitől régóta féltem: temetésre indultunk Rezibe.Szeretett nagybátyám örökre elment.Mint a nagy fák a rezi cseren, úgy dőlt ki hirtelen. Januárban még hívott, hogy vár, de akkor éppen engem kapott el a betegség, utána jött a zord idő a sok jéggel, nem mertem elindulni
Ahogy közeledtünk, egyre jobban elszorult a szívem, és milyen érdekes, nem hallottam fejemben az örömzenét, amit olyankor szoktam hallani, ahogy a határba érek.
Felfelé az rezi cseren


az ölelgetős fa...
az unokatesóimmal
A rezi cseren kiszállva, fájdalmas örömöt éreztem, és nem állhattam meg, hogy ne öleljem át az első fát, ami utamba akadt...valakit át kellett ölelnem.A húgom ezt úgy sem érti, sőt figyelmeztetett, hogy óvakodjak mindenféle teátrális mozdulatoktól...Teátrális ?Bárcsak az lenne! Akkor nem érezném ezt a torokszorító fájdalmat, ezt nagy belső ürességet...A kis ház előtt mentünk el, ahol tavaly májusban olyan jól éreztük magunkat a vörösbor és a töménytelen mennyiségű pogácsa mellett beszélgetve. A redőnyök leengedve, nagy csönd, üres udvar...érdekes, már nem is olyan vonzó számomra, kiürült....
Nem tudom, milyen lesz ez a falu, a vágyva vágyott szülőföldem ezután őnélküle...Drága Jani bátyám ! Legutóbb azt mesélted, hogy amikor 1964-ben elköltöztük a Duna partjára, olyan lett neked Rezi, mintha kiürült volna ....most én érzem ugyanezt. Megértelek.

8 megjegyzés:

  1. Sajnos, mikor szeretteink távoznak, már semmi sem olyan mint előtte, a régi ház is elveszti varázsát, szerencsére szép emlékeid vannak és hiszem, hogy megmaradnak.

    VálaszTörlés
  2. én is remélem Rózsa, bár most még nem így érzem....

    VálaszTörlés
  3. Lassú lábon jár a megbékélés. Fogadd együttérzésem. :(

    VálaszTörlés
  4. Jártam már itt, és olvasgattam is. Van bennünk közös, mélyen talán sokkal több, mint ami elsőre látszik. Sajnálom, hogy elveszítettél valakit, aki nagyon kedves volt Neked, mert jól ismerem az érzést. A benned rejlő értékek meghozzák a vigaszt.

    VálaszTörlés
  5. Bizony nem így kellet volna viszontlátni kedves faludat....csak hát a sors...sorsunk....aztán nem egyformán éljük meg a veszteségeinket...nem szégyen a teátrális mozdulat sőt .....aki igazán szívből tud szeretni az tudja.....mi,miről szól....

    VálaszTörlés
  6. Drága baratella ! Miért van mégis lelkiismeretfurdalásom?

    VálaszTörlés
  7. Kedves Annaliz, ahogy olvastalak, végigfutott rajtam a borzongás, torokszorító ismerős érzéseket idéztek soraid. Fogadd őszinte együttérzésem.

    VálaszTörlés